Tuesday 26 April 2011

Kisah Dahulu!

Al-kisah bermula.(tapi kisah benar)..Sehabisnye kuliah last bagi hari rabu bersamaan 2 februari 2010, bukan hanye last kuliah untuk hari rabu je tp untuk minggu itu sekali kerana cuti perayaan TAHUN BARU CINA. Disebabkan perayaan tersebut pelajar pelajar cina d matrik aku diberi cuti sampai  minggu seterusnye malah aku yang bukan pelajar cina bukan pelajar india juga tp pelajar melayu sejati terjebak same dalam percutian perayaan mereka. Percutian hanye seketika tidak lame sperti mereka. aku dan rakan2 yang lain akan mula kuliah seperti biasa pada minggu seterusnye, walaupun xdapt cuti sebagaimana mereka dapat cuti tapi agak menyeronokkan  larr.. sebab dapat rehat, boleh hilangkan penat lelah, berhempas pulah dengan dengan kerja2 yang pensyarah2 bagi... tp walaupon cuti kerja xpnh putus datang megisi kahidupan aku.. sampaikan xcukup tangantok kerjakan ...hehehehe.. Kehidupan aku untuk hari itu tidak terhenti disitu saje, selepas aje kuliah peajar2 dibenarkan balik ke kampung halaman dan ke mana saje yang pelajar nak pergi tp  pelajar kena ingat pelajar2 masih terikat dengan matrik, jangan ingat pelajar sudah bebas dari ape2 ikatan so jaga lah diri sebaik mungkin jangan sampai terbabas dari landasan yang telah disedia, jika terbabas diri sendiri juga akan terima padah. BAHAYA TAOO!!!!! pelajar2 lain semua sibuk nak balik kampung tapi aku tak balik ke kampung halaman tapi ke kampung halamanmu..xda la, rmah kawan seblok, sekuliah, sejantina dan bukan searas tapi sefahaman agama.. pentang di hari yang sama aku dan kwan2 bertolak ke rumah kawan aku yang aq cakap tdi name dia NSH a.k.a iqa hehehe.. Kami pergi menaiki keta yang tayrnye xda angin , xterlibat dengan kesesakan lalu lintas tp memakan mase yang agak lame tok aku sampai ke destinasi yang ingin aku tuju tapi kena sabar..sabar kan separuh dari IMAN..biar lambat asal selamat..eheheheh..agak2 korang keta apekah??..hhehe. biarlah aku jawab kereta api.huhuhu.. tp sebelum kami naik keta api tu. kami perlu pergi ke stesennye dulu kat arau dekat je xsampaik 5minit da sampai.. nak ke sana kami perlu naik teksi..sesmapainye kami d stesen ...fuh! Ramainye manusia, manusia pula ad mcm ragam, tingkah laku (senang2nye pelbagai perangai la).. ramai gak  rakan seperjuanganku.. lame punye lame la aku tunggu keta yang tyrnye xde angin  tu samapai kuar peluh kepanasan sampai juga akhirnye... naik je tren aku terus duduk, penat kot tunggu keta api sampai, duduk rehat kejap dlm tren aku terus telam ubat tahan muntah.. alu da serik daa muntah. kt dlm tren aku duk dgn kawanku..then aku pon terus tidor kerana kesan ubat tu cepat giler.. Bangun2 daa sampai kt KL Central..Di KL Central. kami akan naik keta api sekali lagi tok pegi ke Batu Caves.. BATU CAVES???? nak naik tangganye plak ke yang tinggi tu??hhmmm xde la xmau daa aku naik penat kot..mcm nk tercabut kaki ni naik tangga tu.. aku pergi batu caves kerana rumah kawan aku area situ je..bukan tepi kuil tu....
9:00am- DEKAT RUMAG KAWANKU,
sampai aje kt rumah kawanku, aku dan kawan2 yang lain bersalam dengan maknye. then trus naik atas, aku xtau knp keseganan aku sudah menjelma, sudah bertahun2 tidak menjelma, ia meenjelma kembali...eeee, takutmye!!!aku bermonolog sendiri..Biasalah mungkin xpernah dtg rumah kawanku ini...nk dtg macam mane sbb baru knl..hehehe.. pasti pelbagai perasaan muncul dlm diri. yang xpernah muncul pon, muncul juga..hehe yang ckp byk jadi pendiam,yeng pendiam lagi laa pendiam..huhuhuhu... Kami berehat seketika bersama meggi goreng n sndwinc dan air tea..uuurrrrr!! alhamdulillah. kenyang juga perut ni. sampaikan kena tmbah perut lain tok isi muatan lain.. lepas pekena tea,  kami panjat tangga tok naik bersiap. slot pertama, iaitu pergi ke midvelly. lepas bersiap2 kami pergi ke stesen keta api bt Batu Caves. Di Midvelly, kami pergi kt pangguna wayang tok tgk cite khurafat tp hmmm panjang giler org yang beratur tok beli tiket .. so kami batal kan niat kami nk tgk cite tu..kami berjalan dalm mall. di tgh2 Mall tu ad pertunjukan tarian naga.. kebetula pula hari tu Tahun Baru Cina.. aku kagum dengan persembahma mereka, mereka sangat berdislin sampaikan bolah membuatkan aku terpegun  melihat persembahan mereka mungkin semua orang org yang menyaksikan  show meraka pon akan terpegun macam aku juga.. persoalan trua muncul dalam benak fikiran ku, bagaimana mereak dapat lakukan itu sume?? jawapannye mudah saje, mereka menpunyai sikap kerjasama yang sgt tinggi sampaikandapat melakukan tarian teserbut dengan tidak berlaku kecederaan pom walaupun dari pandangan mata kasar aku aksi itu blh membwa maut kpd diri mereka sndiri. aku bukan menyanjung mereka tp cuba kita fikir dengan pemikiran yang rasional lagi kreatif adakah ank muda yang sebangsa dengan kita dapat lakukan sebegitu rupa ..jika ad pon mungkin segelintir saje.. Di Masjid Jamek, di sana banyak barang2 yang agak berpatotan juga harga nye, selepas bershopping di MJ, kami bergerak pulang. Malam itu, kami pergi ke bandar iCity. Di bandar tersebt, kami dapat melihat b'tapa indahnye kilauan cahaya2 lampu yang pelbagai wrna..sungguh kreatif orang menciptanye.. Keesokan hari, kami ke Time Squere, aku masuk sajee dalm TS Theme Park, aku da berasa kagumm dengan ciptaanye, fuyooo! byk giler game. aku da berbulu  mate tgk game tu sume, aku xtau nk main ape. rae sume nk main tp aku xnk la main sume, hehehe.. 1st game yang kami main, ntah ape name aku lupa tp macm pyung je..hehe, berpusing2, mula2 slow then laju then slow balik. agak laju putranye.. then kami brmain Roller Coaster. Agak mengerunkan, menakutkan, mendebarkan laa.. rase nk tercabut jantung ni...ahhh!!memang 1st dan last la aku naik benda tu...!!!hahha... lpas naik benda tu aku, fiza n sha2 naik "keto Blagor" aku xtau name khasnye, best jugak la.. tu game last aku naik, aku da xlarat nak main sbb aku tkt muntah je..hhuh.. lps main kami bertolak balik. agak memenatkan.. Hari last di KL, aku dok rumah je . rehat2..aku masih terasa kemabukan naik Roller Coaster hehehe.. mlm tu kami bertolak balik ke kmp... kami naik keta api juga same dgn hari 1st dtg dengn keta api juga.. sesampai seje d pintu kmp, kembali lah aku ke medan perjuangan  selepas beberapa hari berehat...

*memory yang xkan dilupakan bersama kawan2... aku ingin mengucap terima kasih kepda parent kawan aku yang sudi terima  kami sebagai tetamu yang xdiundang..hehehe...
halalkna semua makan minum..TERIMA KASIH Semua yang terlibat!

No comments:

Post a Comment