Saturday 23 April 2011

Aku Wanita Biasa!


Bismillahirrahmanirrahim~ In The Name of Allah The Most Gracious And The Most Merciful. =)


duhai hati,
sungguh, aku wanita biasa..kadang2 tidak kuat untuk menerima dugaan dari Tuhan Mu.
sungguh, aku sering kali menitiskan air mati, takkala diri tidak kuat menahan pujukan..
sungguh, aku malu dengan diri ku takkala jiwa ku mula merundum kembali..

saat ada bisikan-bisikan halus yang mengganggu jalan dakwah ku,
saat hati mula bermonolog sendiri menanyakan ketahan diri..
saat diriku mengenangkan masa-masa yang lalu yang pernah ku lalui..
saat melihat sahabat tidak lagi berada disamping ku lagi..
saat bila ku diuji dengan ujian yang maha hebat..
saat aku sendiri bermain dengan emosi sendiri..
saat bumi sedang berputar mengikut perintahNya..
saat inilah yang ku gusarkan ...

********
mudahnya aku mengucap dengan kata-kata..sedangkan aku juga yang mengatakan tentang hikmah ujian..lalu mengapa air mata ini sering berderai??.Aku sendiri tekesima. Dalam gelaknya aku, dalam kesabarannya aku..aku tahu aku sedang tewas dengan ketabahan ku sendiri..


kadang ku kuat setegah karang
kadang ku rapuh
liar merana..
MAAFKAN AKU~

No comments:

Post a Comment